top of page
image-from-rawpixel-id-2310167-jpeg (1).

Customer Support IT

Customer Support / IT- Support / Supporttekniker / Servicedesk

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta med IT-relaterad problemlösning? Vill du dessutom arbeta på en öppen och familjär arbetsplats där du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper? House Of Service söker nu en teknisk kunnig person som kommer arbeta med IT-supporten för våra kunder.

OM FÖRETAGET

House Of Service är ett välkänt IT företag. Deras uppdrag är att skapa en välfungerande arbetsplats genom ett koncept som heter Framtidens Facility Management. De är verksamma runt i Stockholm med omkring 20 anställda. Företaget har kunder på flertalet orter i Norden och Sverige. På arbetsplatsen råder en familjär stämning och nu letar vi efter en person som vill vara en del av Service Delivery teamet. House Of Service sitter i nybyggt kontor i Solna.

 

ARBETSUPPGIFTER

I rollen som Supporttekniker ingår du i ett supportteam om fyra personer som jobbar både onsite och Remote. Tillsammans stöttar ni organisationen i IT-relaterade ärenden avseende programvara och hårdvara där fokuset ligger på hårdvarurelaterande ärenden. Det kan exempelvis handla om felsökning, installera datorer, mobiltelefoner, nätverk eller skrivare. Du arbetar tillsammans med övriga i teamet samt infrastrukturs-teamet för att lösa de tekniska ärendena hos House Of Service kunder. Arbetet utförs per telefon, teams, mail och onsite hos Kund. Du ansvarar för att analysera och bedöma inkommande ärenden från användarna som är företagets anställda. Ärenden som du ansvarar för är både incidenter, beställningar samt mindre projekt.

Du hanterar även nybeställningar av hårdvara som datorer och mobiltelefoner. En viktig del är att säkerställa så datorn är färdig för användning när den delas ut. Utbyte av datorer där leasingavtal går ut är också en viktig del i denna roll. Variationen av arbetsuppgifter är stor och du kommer få en gedigen introduktion samt arbeta tätt tillsammans med teamet.

UTBILDNING, ERFARENHET OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

  • Något års arbetslivserfarenhet av Servicedesk eller IT tekniker

  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

  • Du har god datorvana och kunskaper inom Windows och Office-paketet

  • Microsoft 365 

  • Meriterande med erfarenhet av Active Directory, SharePoint, Klienthantering i Intune eller MAC-miljö.

Vi tror att du som söker tjänsten har ett stort intresse för teknik och trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter där du ser det som motiverande att ta egna initiativ. Du har viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt.

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår CIO på robin.nordlander@houseofservice.se eller 010-410 34 06 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, supporttekniker, IT, IT-support, helpdeskmedarbetare, helpdesk, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service, data, systemvetenskap, Active Directory, Microsoft, AD

bottom of page